Tajemnica mglistej łąki

Na spowitej przez mgłę łące
którą licho trzyma w pieczy
Snuje się posępnym krokiem
półwyraźny cień człowieczy

Głowa jego pochylona
duszy udręczonej brzemię
Po co przyszedł? Dokąd zmierza?
Czy to ludzkie jest istnienie?

Wtem wędrowiec zwolnił kroku,
uniósł pochyloną głowę
cicho szepnął coś pod nosem
po czym ruszył w moją stronę

Im był bliżej, tym wyraźniej
słychać było jego słowa
lecz nie znalem ich znaczenia
...recytował wciąż od nowa

Dziwny bełkot, dźwięk piskliwy,
skrzekot, syki, zawodzenia
Wszytko się zlewało w jedność
w jego pieśni zatracenia

I choć chciałem wtedy uciec
bo strach mnie przeszywał srogi
To nie mogłem się poruszyć
w miejscu tkwiły moje nogi

Ciało zwarte w niepokoju
trzęsło się tak bez pamięci
Patrząc na to co nadchodzi
zaciskałem tylko pięści

Oczy jego wyłupiaste
pozbawione były powiek
podszedł do mnie w dłonie klasnął
ale nie, to nie był człowiek

Lecz przemówił ludzkim głosem
zrobił to ten jeden raz
"Odejdź stąd śmiertelna duszo
bo to jeszcze nie twój czas"

Po czym zniknął niespodzianie...
gdy to mówię, wiem, że słucha
Tam na łące mgłą osnutej
napotkała mnie kostucha

Komentarze

  1. "Oko"

    To ja
    odchodzę stąd
    drogą do zła
    Wszystkie myśli okrywa strach
    nie odpowiem więcej już
    oddalam się tu
    gdzie czuję zapach róż
    Nieruchomo leżę czekając na spotkanie
    nie mogę spojrzeć w oczy
    ale to słyszę
    on w moją stronę kroczy
    nie słyszę głosu tylko krztuszenie
    to postać z brzytwą
    ogrania mnie przerażenie
    Dziesięć gramów przewyższyło dobro
    nie potrafiłem nic zrobić
    Słuchałem myślami krzyku straconych
    tylu milionów dzieci nienarodzonych
    Patrzyłem na wszystkich przeze mnie zamordowanych
    obok stał wiecznie wrzący ogniem stan
    cały ich bezsens został mi oddany
    na wieczność w ogień zanurzyć się mam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ksawery Schneider7 lipca 2020 17:47

    Wciąga, płacze, jak NIN Hurt My Sweetest Friend

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj gdzież mi tam do Trenta Reznora... ale nie ukrywam, że "urosłem" po Twoim komentarzu :)

      Dzięki serdeczne :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cyniczny niszczyciel światów

Cyrk dziwadeł